انواع جوش صورت و بدن را بهتر بشناسید !

شناخت انواع جوش صورت منجر می شود تا آگاه باشید که دلیل ایجاد هر نوع جوش چیست و چگونه باید اقدام کرد که پوست به واسطه این جوش ها آسیب نبیند و پس از آن لک های مختلف بر روی پوست صورت ظاهر نشود. توجه نمایید که ظاهر شدن جوش در دوران بلوغ به وفور دیده می شود اما ممکن است در بزرگسالی نیز این اتفاق بیفتد که همین امر دلیلی دارد که متقاضیان باید به دنبال آگاهی از این دلایل باشند.

استرس و اضطراب، مشکلات هورمونی، تغذیه نامناسب، حساسیت به برخی مواد غذایی و خوراکی ها، تولید بیش از حد چربی و… از جمله دلایل مهمی است که منجر به ایجاد انواع جوش و یا آکنه می شود. اغلب افراد تا یک جوش و آکنه بر روی صورت خود می بینند به سراغ روش های درمانی می روند و ممکن است بدون آگاهی کافی از متریال و موادی استفاده کنند که به پوست آسیب برساند به همین خاطر اغلب پزشکان توصیه می کنند که در ابتدا علت ایجاد جوش را بشناسید و سپس به سراغ درمان آن بروید.

برای آشنایی با انواع جوش و یا آکنه و درمان تخصصی هر یک از انواع جوش ها، بهتر است که در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با آگاهی کافی اقدام کنید.

جوش صورت چیست؟

جوش صورت یک نوع بیماری پوستی است که بر روی پیشانی، گونه، چانه و… ظاهر می شود و ممکن است به رنگ سفید، سیاه، قرمز و یا حتی قهوه ای باشد. جوش ها ممکن است عفونی و یا غیر عفونی باشند که شناخت نوع جوش و درمان آن بسیار با اهمیت است تا سلامت و زیبایی پوست صورت بازگردد.

در حقیقت جوش ها به خاطر مسدود شدن منافذ پوست صورت توسط چربی، سلول های مرده، آلودگی، باکتری ها و… ایجاد می شوند. بنابراین افرادی که جوش های مختلفی بر روی صورت خود می زنند باید آگاه باشند که شناخت علت ظاهر شدن جوش ها بسیار با اهمیت است.

جوش هایی که روی پوست صورت ایجاد می شوند ممکن است احساس ناخوشایندی به افراد بدهند و حتی اعتماد به نفس آن ها را نیز کم می کند به همین خاطر بهتر است که هر زمان جوش های مختلفی بر روی صورت خود مشاهده کردید به سراغ بهترین کلینیک درمان جای جوش کرج بروید.

جوش صورت چیست؟

معرفی انواع جوش صورت 

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع جوش صورت آشنا کنیم تا بدانید که هر نوع جوش چه اسمی دارد و چه ویژگی هایی را دارا می باشد.

جوش سرسفید

جوش های سر سفید یکی از رایج ترین انواع جوش است که که بر اثر چربی زیاد و بسته شدن منافذ پوست ایجاد می شود؛ اما نکته حائز اهمیت با مواجه شدن با این نوع عارضه پوستی این است که شما به هیچ عنوان نباید اقدام به خالی کردن این جوش ها کنید چرا که با دست زدن به این جوش ها و خالی کردن آن، مجدد در دیگر نقاط صورت به تعداد زیادی ظاهر می شوند.

افرادی که جوش های سر سفید بر روی پوست صورت خود دارند باید اقدام به پاکسازی پوست خود در کلینیک ها نمایند تا این مشکل به صورت کامل برطرف شود. ذکر این نکته ضروری است که برای درمان انواع جوش تنها باید به سراغ کلینیک ها بروید و هرگز به سراغ آرایشگاه هایی که خدمات پاکسازی پوست را ارائه می دهند نروید.

جوش سرسفید

جوش سرسیاه

جوش های سر سیاه نیز همانند جوش های سر سفید هستند و ویژگی های آن ها مشترک است اما در این نوع جوش ترشح چربی در داخل منافذ انباشته می‌ شود و با تماس با هوا اکسیده شده که باعث تشکیل لکه‌ های سیاه روی پوست می‌شود.

امکان خالی کردن جوش های سر سیاه وجود دارد اما افراد خودشان بدون آگاهی نباید اقدام کنند و بهتر است که متقاضیان به سراغ بهترین کلینیک بروند تا بتوانند بهترین خدمات را دریافت کنند.

جوش سرسیاه

پاپول 

جوش‌های پاپول یا سفت دانه در اثر برخورد چربی اضافی پوست صورت با باکتری‌ها ایجاد شوند و می تواند یک نوع جوش عفونی محسوب شود که اغلب به رنگ قرمز دیده می شود.

جوش های پاپول حتی به عمق نیم ساعتی پوست هم نفوذ می کنند به همین خاطر هرگز نباید به آن دست بزنید و بهتر است که جهت درمان آن حتما از بهترین دکتر پوست کمک بگیرید.

پاپول 

پاسچول

پاسچول شبیه به پاپول است اما مرکز این جوش ها سفید و بافت روی آن قرمز است که بسیار دردناک است. این جوش می تواند بر روی صورت، کمر و حتی قفسه سینه ظاهر شود.

پاسچول در اثر بسته شدن منافذی ایجاد می شوند که آلوده هستند، بنابراین با تخلیه این جوش ها اقدام به گسترش آن نموده اید به همین خاطر نباید این کار را انجام دهید.

پاسچول

ندول 

ندول به عنوان بدترین جوش صورت شناخته شده است که اگر مراقبت از آن را فراموش کنید با آکنه و اسکار مواجه خواهید شد. جوش ندول کاملا عفونی است و به بافت های مجاور خود آسیب می زند و ممکن است حتی با دارو هم برطرف نشود.

افرادی که نگران این موضوع هستند که هیچ گاه درگیر این نوع جوش نشوند باید حتما هر ماه اقدام به پاکسازی پوست در کرج کنند تا با این نوع جوش مواجه نشوند.

ندول 

کیست

کیست همان عفونت عمیق در لایه هایی از پوست است که به شکل آکنه بزرگ و قرمز رنگ دیده می شود که مملو از انواع باکتری ها و عفونت ها است. برای درمان کیست ممکن است نیاز به داروهای هورمونی باشد که با تجویز پزشک باید اقدام به مصرف این داروها نمایید.

از علائم این نوع جوش می توانیم به ایجاد قارچ و خارش پوستی اشاره کنیم که پس از ایجاد کیست این علائم ظاهر می شوند و شما باید اقدامات درمانی را آغاز کنید.

کیست

درمان سریع جای جوش صورت

جهت درمان جای جوش می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که ما در ادامه به برخی از بهترین روش ها برای رفع این مشکل اشاره کرده ایم تا بتوانید با آگاهی کافی بهترین اقدامات را انجام دهید.

میکرونیدلینگ برای درمان جای جوش

میکرونیدلینگ در کرج جزو پرتقاضاترین خدمات است که می توان به واسطه آن اقدام به بازسازی پوست صورت نمود که نتیجه نهایی آن رفع جای جوش و لک های پوستی است. 

میکرونیدلینگ هیچ عوارضی برای پوست ندارد و شما با انجام این روش تنها شاهد مزیت های آن خواهید بود به همین خاطر جزو محبوب ترین روش ها به شمار می رود.

لیزر جای جوش

لیزر پوست صورت از دیگر گزینه ها برای درمان جای جوش است که می توان به واسطه آن تمامی فرورفتگی های پوست را که بر اثر جوش ایجاد شده اند را از بین برد.

استفاده از دستگاه لیزر هیچ عوارضی در پی ندارد و می توان در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به رفع جای جوش به واسطه این دستگاه نمود.

بهترین کلینیک برای درمان انواع جوش صورت

پیشتر با انواع جوش و راه حل مناسب برای درمان آن آشنا شدید اما حالا نوبت آن است که با بهترین مرکز برای رفع این مشکل آشنا شوید و سپس با خیالی آسوده اقدام کنید.

کلینیک آیسان از بهترین مراکز برای درمان جای جوش، پاکسازی پوست به صورت تخصصی، فیشیال در کرج می باشد که می توانید از طریق این کلینیک بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت ها دریافت کنید.

بنابراین اگر به دنبال مجرب ترین کلینیک هستید که بتوانید از طریق بهترین روش ها اقدام به رفع جای جوش و لک های پوستی نمایید بهتر است همین حالا با شماره هایی که در اختیار دارید تماس بگیرید تا مشاوران بهترین کلینیک شما را راهنمایی کنند.

منبع: wikipedia medicinenet webmd emedicinehealth

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *